Andra Världars 4-års dag!


I dag är det fyra år sedan jag postade det första hemlighetsfulla Facebook-inlägget om vad som skulle komma att involvera en hel massa fantastikförfattare genom åren:

tror att jag har fått en skitbra idé men behöver kolla att det finns en lokal för det innan jag börjar headhunta mina författarkollegor. #spricker av iver!

Men som för så mycket annat som behöver tid på sig att mogna och växa till något större, började det med ett frö. Så, hur kan fröet till en fantastikbokmässa se ut?

Jo, som på bilden här ovanför. Det är helt enkelt en bok.

Kanske var det tur att jag debuterade med just den här boken - "Och hon gav sig inte." i stället för en bok med en titel som "En dag när vi störtat" (samarbetet med kusin som fortfarande väntar på att realiseras). För den här boktiteln har många gånger fått fungera som ledord när det verkat som att planerna på en "egen" bokmässa skulle sluta som en avlägsen dröm.

Fast jag lyckades!
Det blev en fantastikbokmässa till slut. Tillsammans med mina minions har vi byggt upp en mötesplats som faktiskt gjort skillnad i fantastik-Sverige. Och året därpå följdes den av ännu en bokmässa - något större än den första. Och den i sin tur av ännu en och nu blir det en fjärde bokmässa den 15e oktober i Mora. Vi hoppas förstås att den ska kunna bli den största av dem alla!

I dag är det fyra år sedan fröet planterades och nu är vi ännu en gång mitt uppe i planeringen. Men den här gången är det annorlunda eftersom det blir den sista bokmässan vi arrangerar. Inte för att vi ger oss, utan för att vi har fått nya frön vi behöver fokusera på för att bygga nya drömmar.

Vi vill växa för att ge ännu fler fantastikförfattare möjligheten att träffats och knyta kontakter för framtida samarbeten, njuta av ett forum att sälja sina böcker till en genuint nyfiken läsekrets och få inspiration att fortsätta skapa och drömma. Vi vill erbjuda läsarna en plats att hitta de där pärlorna som drunknar i nätbokhandlarnas forsande utbud och boklådornas undanskuffande trängsel. Vi vill skapa ett rum för samtal och skratt där det omöjliga blir möjligt och verkligheten sagolik.

Kort sagt vill vi öppna dörrarna för att bjuda med just dig till Andra Världar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar